Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHelmick, John S.; Anderson, Scarvia B.
TitelIlliteracy in the United States--What and Why?
Quelle(1988), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Theories; Illiteracy; Psychologists; United States
AbstractSome of the many topics which challenge psychologists working in the literacy field are: (1) the priority that should be attached to illiteracy in relationship to other national and personal problems; (2) varying definitions of "literacy" and "illiteracy" that inhibit communication and generalization; (3) the lack of valid and reliable scales for assessing persons at lower literacy levels and diagnosing needs for remediation; (4) the need for interdisciplinary and multivariate research on illiteracy; (5) distinguishing between illiteracy as a cause and illiteracy as a correlate, and trying to determine the underlying factors that account for correlations; (6) the levels of literacy required for various roles in society; and (7) competition between external and internal demands for literacy. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: